Kummeli-tähden video herättää huomiota – Neljässä päivässä jo liki 350 000 katsojaa

7.2.2016

Suomen Yrittäjien mainosvideo leviää sosiaalisessa mediassa.

Suomen Yrittäjien mainosvideo on lyhyessä ajassa herättänyt paljon huomiota sosiaalisessa mediassa. Neljän päivän aikana videota on katsottu Facebookissa jo lähes 350 000 kertaa ja jaettu vajaat 5 000 kertaa.

Mainosfilmin päätähti on näyttelijä-muusikko Heikki Silvennoinen, joka esittää jääkiekkojoukkueen valmentajaa. Silvennoinen on tullut suurelle yleisölle tutuksi erityisesti sketsisarja Kummelista.

Video on osa kampanjaa, jonka nimi on "Mitä siitäkin tulisi, jos ei olisi yhtään yritystä?"

– Isona tausta-ajatuksena tässä on se, että pitää saada Suomi nousuun. Haluamme herättää positiivista keskustelua yrittäjyydestä, kertoo Suomen Yrittäjien markkinointipäällikkö Johanna Hallikainen.

Kampanjan on suunnitellut markkinointitoimisto Make it Simple Oy. Mainosvideon tuotannosta vastasi Also Starring Oy ohjaajanaan Markus Virpiö.

Mainosvideo näkyy pääosin sosiaalisessa mediassa Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.

Suurin osa videon lähes 350 000 katsojasta on tullut Facebookin mainosnostojen kautta sekä Suomen Yrittäjien Facebook-sivujen kautta.

Katri Simola

katri.simola@yrittajat.fi